دیجیتال مارکتر کیست؟ _ 6 مهارت اصلی یک دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر کیست؟در این مقاله شغل دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر کسی است که مسئولیت بالا بردن محبوبیت و افزایش دیده شدن یک برند ، سایت ، یا کسب و کار را دارد. یک دیجیتال مارکتر حرفه ای می تواند ترافیک سایت را صورت فوق العاده افزایش دهد و افزایش ترافیک (دیده شدن سایت) باعث معروف شدن آن برند خاص می شود. .علاوه بر این موارد ، یک دیجیتال مارکتر باید توانایی تجزیه‌ وتحلیل و محاسبه میزان موفقیت و تشخیص نقاط قوت و ضعف را داشته باشد. در این نقش فرد می‌تواند مسئولیت تمام جنبه‌های استراتژی دیجیتال یک کسب‌وکار را بر عهده بگیرد یا اینکه فقط روی یک وظیفه تمرکز کند.

 

وظایف دیجیتال مارکتر

وظایف یک دیجیتال مارکتر شامل موارد زیر می باشد:

1. تحلیل بازار: بررسی و تحلیل روندهای بازار و رفتار مصرف‌کنندگان برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها.

2. مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی: طراحی، راه‌اندازی و نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین در پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل، فیسبوک و اینستاگرام.

3. مدیریت سئو(بهینه‌سازی موتور جستجو): بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای بهبود رتبه در نتایج جستجو.

4. تولید محتوا: ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند برای وب‌سایت، بلاگ، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ.

5. مدیریت شبکه‌های اجتماعی: برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و تعامل با دنبال‌کنندگان.

6. تحلیل داده‌ها: استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای اندازه‌گیری عملکرد کمپین‌ها و وب‌سایت.

7. ایمیل مارکتینگ: طراحی و اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ برای جذب و نگهداری مشتریان.

8. مدیریت برند: حفظ و تقویت هویت برند در فضای دیجیتال.

9. تست A/B: اجرای تست‌های مختلف برای بهینه‌سازی کمپین‌ها و محتوا.

10. آموزش و به‌روز بودن: پیگیری آخرین روندها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای بهبود استراتژی‌ها.

این وظایف بسته به نوع کسب‌وکار و اهداف آن ممکن است متفاوت باشد.

11- تسلط بر وردپرس: یک دیجیتال مارکتر باید به خوبی با این نرم افزار آشنا باشد.

 

 

6 مهارت اصلی یک دیجیتال مارکتر:

1- توانایی تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیمات استراتژیک
رشد بازاریابی دیجیتال حجم خیلی زیادی از داده ها را ایجاد نموده است. در حال حاضر، دیجیتال مارکتر ها به نحوه عملکرد کمپین ها و رفتار مصرف کننده دسترسی بیشتری دارند. برای درک این حجم از داده ها، دیجیتال مارکترهای آینده باید بر تجزیه و تحلیل داده ها مسلط باشند.

بازاریابان با داده های ساختار یافته و داده های غیر ساختاری کار می کنند. داده های ساختار یافته داده های کمی نیز نامیده می شود که شامل حقایق و اعدادی است که نرم افزار می تواند جمع آوری کند. داده های بدون ساختار که داده های کیفی نیز گفته می شوند، شامل گزینه های ذهنی در مورد نام یا برند تجاری شما مثل پاسخ نظرسنجی، نظرات مشتری های وبلاگ یا نظرات کاربران شبکه های اجتماعی است.

2-سازماندهی و مهارت های مدیریت پروژه

مهارت های مدیریت پروژه شامل رهبری و هدایت تیم های داخلی و خارجی برای سازماندهی پروژه ها و محصولات قابل تحویل است. مدیران پروژه باید مهارت های فنی داشته باشند و همچنین باید بتوانند پروژه های پیچیده را به مراحل مختلف تقسیم کنند. آنها باید بتوانند مخالفت ها را به طور واضح اعلام کنند و سپس به تیم ها انگیزه دهند تا بتوانند یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند.
آنها باید از عملکرد ابزار هایی مانند Trello، Basecamp یا Wrike اطلاع کافی داشته باشند. همچنین آنها به روش های توسعه چابک و سیستم های مدیریت محتوا مثل(CMS) نیاز خواهند داشت و بسیار ضروری است که قبل از شروع فعالیت، بر این ابزار ها مسلط باشند.

.3- اتوماسیون بازاریابی و CRM

برای تنظیم یک برنامه بازاریابی سالم، به عنوان یکی از تخصص های دیجیتال مارکتینگ شما باید سیستمی ایجاد کنید که مشتریان جدید را به خود جذب کرده و نیاز های آنها را برآورده سازد.

اتوماسیون بازاریابی تلاش های بازاریابی دیجیتال را ساده، خودکار و بهینه می کند. اتوماسیون به کسب و کارها این امکان را می دهد تا مشتریان را با پیام های بازرگانی جذب کنند . تلاش های بازاریابی آنلاین را می توان به صورت سفارشی انجام داد تا پیام های مختلفی را به نقاط مختلف سفر در خرید مشتری ارسال کند.

اجرای اتوماسیون به تیم بازاریابی کمک می کند کار های زیادی را با صرف زمان کمتر انجام دهند و همچنین تجربه بهتری را برای مشتریان ایجاد می کند. دیجیتال مارکترهای جدید باید از ابزار های موجود برای اتوماسیون و همچنین استراتژی و محتوای مورد نیاز مشتری اطلاع یابند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به سیستم های اتوماسیون دامن می زنند تا از طریق آزمایش و تجزیه و تحلیل مداوم، هدف گذاری شخصی تر و بهینه سازی مفیدی را فراهم کنند.

ابزار های متعددی برای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد که به عنوان یکی از تخصص های دیجیتال مارکتر شناخته می شود، مانند گزینه های محبوب و قوی مانند Hubspot و Marketo. ابزار های رایگان و ارزان بازاریابی از طریق ایمیل (مانند MailChimp) برخی از گزینه های اتوماسیون را ارائه می دهند و شما می توانید این موارد را به صورت رایگان آزمایش کنید تا مهارت لازم را در این زمینه کسب کنید.

.4- یادگیری html , css

مهارت های ابتدایی توسعه وب front end می تواند شما را در شغل دیجیتال مارکتینگ بسیار کار آمد تر کند و به عنوان یک مهارت دیجیتال مارکتر امتیازی برای شما باشد، خصوصا اگر در یک تیم کوچک کار می کنید یا فقط یکی از معدود دیجیتال مارکتر های یک شرکت تازه کار هستید.

به طور خلاصه، HTML یا Hypertext Markup Language، یک زبان برنامه نویسی نشانه گذاری است که به مرورگر های وب (مانند Google Chrome و Safari) نحوه ساختار صفحات وب را توضیح می دهد. CSS یا Cascading Style Sheets با HTML کار می کند تا جلوه های بصری را به آن صفحات وب اضافه کند.

با استفاده از HTML و CSS، می توانید ایمیل ها را ساختار بندی و سفارشی سازی کنید و صفحه های فرود، اصلاح فرم ها، قالب بندی پست های وبلاگ و موارد دیگر ایجاد کنید.

حتی اگر یک توسعه دهنده وب front end در شرکت شما کار کند، اگر بتوانید تغییراتی را به طور مستقل به عنوان یک تخصص دیجیتال مارکتر انجام دهید، در نهایت منتظر نخواهید بود که تیم فنی وقت خود را برای پروژه شما کنار بگذارد. این بدان معناست که شما می توانید به سرعت حرکت کنید و کنترل بیشتری بر کار خود داشته باشید و دیگر منتظر نیستید که یک توسعه دهنده وقت داشته باشد تا دکمه ثبت نام را به الگوی ایمیل شما اضافه کند.

.5- مهارت های UX و درک تجربه مشتری

بازاریابی دیگر فقط جلب توجه مشتری برای خرید نیست. اکنون بازاریابی شامل تجربیاتی است که پس از فروش نیزادامه می یابد. به دلیل این تلاش پی در پی برای حفظ و فروش بیشتر مشتریان فعلی، دیجیتال مارکتر ها باید تجربه کامل مشتری را درک کرده و در مورد بهترین UX و UX افکار لازم را ارائه دهند.

یک دیجیتال مارکتر باید مشتری، خواسته ها، نیاز های آنان را به طور کامل بشناسد. سپس آنها با استفاده از رشد آگاهی نسبت به محصول یا خدمات در مدت زمان ورود مشتری به سایت، تجربه کاملی از مشتری را ایجاد خواهند نمود.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، وظیفه شما جذب کاربران جدید و متقاعد سازی آنها برای تبدیل شدن به مشتری و حتی مشتری دائم است. به طور خاص تجربه کاربری و رابط کاربری یا طراحی UX / UI نقش زیادی در جذب و علاقه مندی افراد دارد.

همچنین سایت های فروش دیجیتال باید از صفحات زیبا و حتی روند پردازش چشم اندازی برخوردار باشند. آنها باید در نظر بگیرند که چگونه مشتریان فعلی را از طریق خبرنامه ها یا کمپین های اجتماعی جذب کنند؛ و سرانجام، آنها باید همچنان از مشتریان فعلی و قدیمی خود بازخورد بگیرند که چرا این محصول نیاز های آنها را کامل برآورده نمی کند. از این اطلاعات ارزشمند می توان در موارد بازاریابی برای تمایز محصول نیز استفاده کرد.

.6- آشنایی با سیستم مدیریت محتوا
سیستم مدیریت محتوا به طور کلی سیستمی است که جهت مدیریت ساده محتوای وب سایت به کار می رود . به عنوان یک دیجیتال مارکتر لازم است با این سیستم به خوبی آشنا باشید.

برای تمرین ابتدا می توانید یک سایت وردپرس رایگان نصب کنید، قالب بندی و انتشار پست ها و صفحات را تمرین کنید و برای افزایش عملکرد سایت خود، افزونه های وردپرس را اضافه کنید.

اگر به تازگی کار خود را در زمینه بازاریابی دیجیتال شروع کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید مجموعه مهارت های متنوعی را بیاموزید یا در یک زمینه خاص تخصص پیدا کنید.

البته این واقعا به خود شما بستگی دارد؛ اما مطمئنا ایده خوبی است که با گزینه های مختلف آشنا شوید و چند مهارت اصلی را با جزئیات یاد بگیرید. ایده بسیار مناسبی است که حداقل در یک یا دو حوزه تخصصی آموزش ببینید و اگر قصد دارید رهبری و مدیریت پروژه ها را بر عهده بگیرید ، باید اطلاعات کاملی در مورد همه این تخصص ها داشته باشید.

 

 

 

ویژگی‌های شخصیتی یک دیجیتال مارکتر

ویژگی‌های شخصیتی یک دیجیتال مارکتر موفق می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1. خلاقیت: توانایی ایجاد ایده‌های نوآورانه و جذاب برای جلب توجه مخاطبان و طراحی کمپین‌های منحصر به فرد.

2. تحلیل‌گر: قابلیت تحلیل داده‌ها و اطلاعات برای شناسایی روندها، فرصت‌ها و نقاط ضعف در استراتژی‌ها.

3. انعطاف‌پذیری: توانایی سازگاری با تغییرات سریع در دنیای دیجیتال و پذیرش فناوری‌ها و روش‌های جدید.

4. علاقه به یادگیری: تمایل به یادگیری مداوم و به‌روز بودن با آخرین ترندها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ.

5. مهارت‌های ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط مؤثر با تیم‌ها، مشتریان و مخاطبان هدف، چه به صورت نوشتاری و چه گفتاری.

6. مدیریت زمان: قابلیت برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی وظایف برای مدیریت پروژه‌ها و کمپین‌ها به طور مؤثر.

7. توجه به جزئیات: دقت در کارها و توجه به جزئیات، که می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت محتوا و کمپین‌ها داشته باشد.

8. روحیه کار تیمی: توانایی کار کردن در یک تیم و همکاری با دیگران برای رسیدن به اهداف مشترک.

این ویژگی‌ها به دیجیتال مارکترها کمک می‌کند تا در محیط پویا و رقابتی دیجیتال مارکتینگ موفق باشند.

 

ورود به بزرگترین کانال استخدامی آژانس هواپیمایی

ثبت آگهی استخدامیمشاهده فرصت های شغلیثبت رزومهمشاهده رزومه ها

درآمد دیجیتال مارکتر

درآمد دیجیتال مارکترها می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله:

1. سطح تجربه: دیجیتال مارکترهای تازه‌کار معمولاً درآمد کمتری دارند، در حالی که افراد با تجربه بیشتر و تخصص‌های خاص می‌توانند درآمد بالاتری داشته باشند.

2. موقعیت جغرافیایی: درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف و حتی در شهرهای مختلف یک کشور متفاوت است. به عنوان مثال، درآمد در شهرهای بزرگ معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک است.

3. نوع شغل: دیجیتال مارکترها می‌توانند در نقش‌های مختلفی مانند مدیر رسانه‌های اجتماعی، متخصص SEO، تحلیل‌گر داده‌ها، و غیره فعالیت کنند که هر کدام درآمد متفاوتی دارند.

4. صنعت: برخی صنایع ممکن است بیشتر از دیگران برای خدمات دیجیتال مارکتینگ هزینه کنند.

به طور کلی، درآمد دیجیتال مارکترها می‌تواند از حدود 30,000 تا 150,000 دلار در سال (یا معادل آن در واحد پول محلی) متغیر باشد. در برخی موارد، دیجیتال مارکترهای مستقل یا فریلنسرها نیز می‌توانند درآمد بالاتری داشته باشند، بسته به تعداد مشتریان و پروژه‌هایی که مدیریت می‌کنند.

سپاس از توجه شما

استخدامی آژانس هواپیمایی

کانال تلگرامی تراول برند

 

ارسال دیدگاه