کارشناس ویزا
کارشناس ویزا کیست؟
کارشناس ویزا کسی هست که با شرکت ها و افراد مختلف که در کار تهیه ویزا هستند در ارتباط است،مسئولیت پاسخگویی و ارائه مشاوره خدمات ویزا به مشتریان را دارد،مدارک مربوط به مسافران را دریافت و بررسی می کند و کلیه امور مربوط به آن را انجام می دهد.
مهارت ها و ویژگی های لازم
شغل کارشناس امور ویزا نیز مانند بقیه مشاغل مهارت های خاص خود را می طلبد. بنابراین یک ویزا کار نیز برای انجام کارش باید این مهارت ها را داشته باشد. این مهارت ها شامل موارد زیر می شود:
– داشتن روحیه کار گروهی و شخصیت دوستانه
– داشتن سابقه کافی در بخش خدمات و امور ویزا
– دارای روحیه مسئولیتپذیری و انجام کار به بهترین شکل
– صبور،پر انرژی ، باپشتکار و پیگیر در قراردادها
– داشتن مهارتهای سازماندهی و مدیریت زمان
– برخورداری از روابط عمومی قوی و فن بیان بالا
– تسلط کافی به زبان انگلیسی
-آشنایی کامل با اینترنت و برنامههای ضروری و آفیس
– برنامهریزی و اولویتبندی میان وظایف در محیط کار
– داشتن دانش لازم در مورد مسیرهای ویزا و قوانین و مقررات مربوط به امور ویزا
وظایف
-مشاوره و راهنمایی دادن به مشتریان در خصوص انواع ویزاهای کشورها .
– تهیه مدارک لازم برای درخواست ویزا و پیگیری آن.
– همکاری با سفارتخانهها و کنسولگریها جهت تسهیل در روند امور ویزا.
– پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتری ها درباره مراحل دریافت ویزا.
– بررسی و تکمیل پروندههای ویزا و ارسال درخواستها به سفارتخانهها و مراکز مربوطه.
– اطلاعرسانی به مشتریان در رابطه با تغییرات قوانین و مقررات ویزا.
شرایط احراز:
-داشتن سابقه کافی در در زمینه اخذ ویزا برای کشورهای مختلف.
-آشنایی جامع با انواع ویزا و فرآیندهای مربوطه.
-توانایی کار با سیستمهای آنلاین درخواست ویزا و نرمافزارهای مربوط به آن.
-مهارت در ارتباط با مشتریان و توانایی حل مسئله.
-تسلط کافی به زبان انگلیسی .
-بادقت و توانایی مدیریت زمان.
مزایا:
حقوق و مزایای رقابتی.
محیط کاری اجتماعی و پویا.
بیمه .
فرصتهای ویژه برای ارتقای شغلی.
ورود به بزرگترین کانال استخدامی آژانس هواپیمایی
این مقاله را هم مطالعه نمائید: معرفی شغل کانتر تور زیارتی