کانتر تور خارجی چیست؟ – 5 رمز موفقیت کانترمن ها

کانتر تور خارجی

کانتر تور خارجی یکی از مشاغل حوزه گردشگری است که در این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد.

کانتر تور خارجی – کانتر من خارجی

یکی از جذاب ترین موقعیت های شغلی در هر آژانس هواپیمایی کانتر تور خارجی است. خیلی از افرادی که رویای کار در یک آژانس هواپیمای را دارند حتما خود را با یونیفرم و لباس مخصوص کارکنان آژانس هواپیمایی در پشت کانتر فروش تصور کرده اند.

اصلی ترین وظایف کانتر تور خارجی چیست؟

کانترمن تور خارجی در مواجهه مستقیم حضوری یا تلفنی با مسافر است. ارتباط صحیح گرفتن و پرزنت اولیه نتیجه کار شما که می تواند موفقیت باشد یا نه را مشخص خواهد کرد. وظیفه اصلی کانتر فروش تور خارجی مثل تمام فروشنده ها حفظ احترام و تکریم مسافر است. از جمله اموری که یک کانترمن به عهده دارد رزرو بلیط و رزرو هتل و رزرو خدمات گردشگری شامل ترانسفر و گشت شهری و سایر خدمات گردشگری است.

ویژگی منحصر به فرد کانتر تور خارجی

حرفه کانترمنی کاملا تخصصی و نیازمند آموزش و تجربه بالا می باشد که عموما مردم امکان ورود به این حوزه را ندارند. برای ورود به این بخش فرد می تواند به عنوان کارآموز در کنار افراد مجرب کار خود را آغاز کند. همین حرفه ای بودن و تخصصی بودن موجب شده که این مهارت جایگاه اجتماعی ویژه ای در بین مردم داشته باشد.

ورود به بزرگترین کانال استخدامی آژانس هواپیمایی

ثبت آگهی استخدامی

ثبت رزومه

مشاهده رزومه ها

مشاهده فرصت های شغلی

این مقاله را هم مطالعه نمائید: معرفی شغل کانتر تور زیارتی

میزان درآمد کانترمن ؟ حقوق کانتر فروش تور خارجی چقدر است؟

یکی از دغدغه های اصلی هر کارجو میزان درآمد شغلی است. در مورد درآمد کانترمن تور خارجی باید بگوییم یکی از پر درامدترین مشاغل حوزه گردشگری همین بخش است چراکه هر فردی نمی تواند کانترمن بشود و هر کانترمنی نمی تواند به موفقیت برسد مگر اینکه به رموز موفقیت یک کانترمن که در ادامه به آن ها می پردازیم عمل نماید.

حقوق یک کانتر فروش تور خارجی معمولا ترکیبی است یعنی مجموع حقوق ثابت و پورسانت ها و پاداش که به میزان فروش و سابقه شخص بستگی دارد. اما اگر بخواهیم عدد و رقمی بیان کنیم میزان دریافتی کانترمن بین 10 تا 50 میلیون تومان در ماه خواهد بود.

تراول برند استخدامی آژانس های هواپیمایی
کانتر تور خارجی

5 راز موفقیت در شغل کانتر فروش تور خارجی

در هر شغلی فرد می تواند با کسب تجربه به موفقیت برسد. اما تجربه کسب کردن زمانبر است. پس عاقلانه تر این است که از تجارب دیگران استفاده کنیم. در مورد کانتر تور خارجی به اصلی ترین عوامل موفقیت اشاره می کنیم:

1- سفرنامه بخوانید!

تا می توانید سفرنامه بخوانید. شما قرار است بلیط و تورهای خود را به مسافر بفروشید. اما این اتفاق نخواهد افتاد تا زمانی که به مسافر خود اطلاعات لازم و کافی را بدهید. طبیعتا شما امکان سفر به تک تک مقاصد فروش خود را نخواهید داشت . بنابراین با مطالعه سفرنامه های مختلف می توانید به اطلاعات مورد نیاز از نقاط مختلف دنیا دست پیدا کنید.

2- به مسافر خود تصویر سازی بدهید

با خواندن سفرنامه ها و همچنین کسب اطلاعات از مسافران قبلی می توانید روز به روز بر دانش خود بیافزاید و در نتیجه به یک کانترمن حرفه ای تبدیل شوید. برای اینکه فروش خوبی داشته باشید لازم است که در حین توضیح مشخصات سفر و یا تور ، به مسافر خود تصویر سازی از مکانی که قصد رفتن به آنجا را دارد بدهید.

مسافر را به یک سفر ذهنی ببرید در این صورت مسافر با دریافت حس لذت سفر و همچنین اعتماد کامل به شما قطعا به رزرو خواهد پرداخت. اسامی هتل ها ، خیابان ها و مکان های معروف گردشگری ، مراکز خرید و بازار های معروف، رنج قیمتی بازارها و همچنین کرایه های حمل و نقل اطلاعاتی است که اگر در اختیار هر مسافری قرار بدهید قطعا تصمیم به رزرو خواهد گرفت.

3- آموزش ببینید

هیچ روز خود را بدون آموزش به پایان نبرید. دریافت هر روزه نکات جدید شما را به مرور زمان به یک فرد حرفه ای تبدیل خواهد کرد. اطلاع از قوانین و مقررات و حقوق مسافر قطعا لازمه یک کانترمن است اما دانستن اصول فروش و مذاکره و سایر مهارت های ارتباطی ابزار موفقیت شماست. شاید لازم باشد در دوره های آموزشی هم شرکت کنید از مورد هم غافل نشوید!

4- از تجربیات مسافرین قبلی استفاده کنید

اگر ارتباط شما با مسافران به دوستی و صمیمیت برسد دو دستاورد مهم خواهید داشت. اول اینکه مسافر ، مشتری دائمی شما خواهد بود و دوما اطلاعات ارزشمند خود و تجاربی که از سفر کسب نموده را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این خاطرات و تجربیات می تواند برای جلب اعتماد و نظر سایر مسافرین کمک ارزشمندی باشد.

5- روانشناسی و شناخت مسافر

همه انسان ها تفاوت های رفتاری دارند که شناخت آن ها لازم و ضروری است. این شناخت ممکن است به صورت تجربی اتفاق بیافتد اما آموزش دیدن بهترین مسیر است. اینکه با هر فرد مطابق تیپ شخصیتی او رفتار کنیم هنری است که سرنوشت کاری ما و میزان پیشرفت ما در کار را مشخص خواهد کرد.

با دانستن این رازها و تمرین و تکرار می توانیم به یک کانتر من قدر تبدیل شویم، فردی که در بین تمامی آژانس ها به عنوان برند معرفی شویم و همه علاقمندباشند تا همکارشان باشیم.

 

شاید به مطالعه این مطلب هم علاقمند باشید:

استخدام آژانس هواپیمایی

اگر به این حرفه علاقه دارید و رویاس استخدام شدن در یک آژانس هواپیمایی به عنوان کانتر تور خارجی را در سر میپرورانید میتوانید همین امروز شروع کنید!

تراول برند جایی است که تمامی برند های مطرح در صنعت گردشگری نیروی مورد نیاز خود را از آن شناسایی و دریافت می کنند.

در اینجا جدیدترین آگهی های استخدامی را مشاهده نمائید:

کارفرمای عزیز ،استخدام بهترین نیروهای کانتر تور خارجی به راحتی و به صورت رایگان در تراول برند.

کاذجوی گرامی، دریافت بهترین پیشنهاد های شغلی کانتر تور خارجی با ثبت رزومه رایگان در تراول برند.

استخدامی آژانس هواپیمایی

کانال تلگرامی تراول برند

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همواره با تراول برند تماس بگیرید

 

2 دیدگاه

  1. محدثه
    6 آذر 1402

    سلام شما دوره آموزشی کجا معرفی میکنید برای کانتر تور خارجی؟

    • seyed mahdi rafiee
      6 آذر 1402

      سلام و وقت بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید

ارسال دیدگاه